De waarde van een modern en gewaardeerd beloningsbeleid

Werknemers maken het verschil voor organisaties. De tijd dat zij een makkelijk vervangbare resource waren ligt achter ons. De kennis en innovatie die medewerkers meebrengen zijn een - of misschien wel dé - belangrijke voorwaarde voor succes geworden. 

Het beloningsbeleid moet er aan bijdragen dat mensen kunnen excelleren en dat de juiste talenten aangetrokken en behouden worden. En toch zijn medewerkers vaak niet (goed) op de hoogte van het beleid en de mogelijkheden.

Talenten boeien: Employer branding in een digitaal tijdperk

De tijd dat vooral de organisatie bepaalt hoe zij als werkgever bekend staat is wel voorbij. De digitale wereld zorgt ervoor dat huidige medewerkers een grotere stempel hier op drukken.

Websites waarop uw organisatie als werkgever wordt gereviewed maken het bereik van de medewerkers exponentieel groter. En daar komt bij dat potentiële kandidaten waar u wellicht al mee in gesprek bent op zoek gaan naar deze reviews.

Employer branding begint dus intern!

Talent binden: ongekend strategisch voordeel

Tijdens sollicitatiegesprekken wordt veel tijd, energie en geld gestoken in het communiceren van de arbeidsvoorwaarden aan de kandidaat. Hij of zij moet overtuigd worden. Na de indiensttreding wordt er weinig en niet-gepersonaliseerd gecommuniceerd.

Medewerkers vergeten waar ze recht op hebben. Een hoger salarisaanbod wordt aantrekkelijk en ze komen er pas later achter dat ze er netto op achteruit te zijn gegaan. Spijtig voor de medewerker en u moet weer investeren in een nieuwe medewerker.

Goede beloningscommunicatie helpt om ongewenst verloop van talent te minimaliseren.

Bedrijfsvoering ondersteunen


Het beloningsbeleid biedt veel mooie arbeidsvoorwaarden. Alles om de beste randvoorwaarden te creëren waarin de medewerkers zich prettig voelen en kunnen excelleren. Of zelfs om (financieel) voordeel mogelijk te maken. En toch wordt er vaak te weinig gebruik van gemaakt.

Onbekend maakt onbemind en dat geldt zeker ook voor arbeidsvoorwaarden. Gepersonaliseerd communiceren van de mogelijkheden zorgt voor duidelijkheid en inzicht. Daar wordt u beide blij van.

Laat op persoonlijk niveau zien welke (arbeidsvoorwaardelijke) mogelijkheden er zijn.

MKB vs. Corporate organisaties

Veel MKB organisaties bieden gelijkwaardige of zelfs betere arbeidsvoorwaarden dan corporate organisaties. De perceptie onder medewerkers is vaak anders.

Corporate organisaties hebben de budgetten en resources om applicaties aan te schaffen waarmee zij hun beloningsbeleid tot in de puntjes communiceren. Daarom is Provenu ontwikkeld voor het MKB(+). Wilt u weten wat dit inhoudt? Kijk dan op onze pagina 'MKB oplossing'.